انواع راکت های تنیس
0 - 0
1 تیر 00     1154 بازدید
انواع راکت های تنیس

هنگام خرید یا ارزیابی یک راکت تنیس جدید ، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند مفید باشد ، از جمله وزن ، طول ، اندازه سر ، سختی قاب و مواد. این واقعیت را اضافه کنید که نزدیک به 20 مارک اصلی راکت برای انتخاب وجود دارد و انتخاب ها می توانند به شدت طاقت فرسا شوند.

در این مقاله ، ما چهار نوع رایج راکت تنیس را بررسی خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تفاوت بین هر یک از اینها را تشخیص دهید و اینکه چرا ممکن است بخواهید یکی دیگر را در نظر بگیرید.

 

ما همچنین لیست 5 راکت تنیس مقبول SPORTNER برای سال 2021 را برای کمک به شما در روند تصمیم گیری ، جمع آوری و انتخاب کرده ایم.

 

انواع راکت ها

به طور کلی ، راکت های تنیس در یکی از چهار دسته قرار می گیرند:

 

راکت تنیس قدرت

راکت تنیس کنترلی

راکت تنیس توئینر یا حد وسط

راکت تنیس مدرن

دسته بندی براساس نوع بازیکن انجام می شود که یا کند، سریع و کامل یا متوسط است.

 

اگر اولین راکت خود را خریداری می کنید ، حتماً مقاله راکت های هد HEAD در یک نگاه، در مورد انتخاب راکت را بررسی کنید.

 

راکت های تنیس قدرت

همانطور که حدس زده اید ، راکت های تنیس قدرتی ، که به آنها راکت های بهبود بازی نیز گفته می شود ، به بازیکنان کمک می کند تا با تلاش کمتر با قدرت و عمق بیشتری ضربه بزنند.

 

در نتیجه ، این نوع راکت های تنیس به طور معمول گزینه های خوبی برای مبتدیانی هستند که هنوز تکنیک ، فرم و مهارت مناسب برای صرف نیرو را ندارند. در این مرحله ، بازیکنان تمایل به بازه های فشرده کوتاهتری دارند که با گذشت زمان تکامل می یابد.

 

یک نام جایگزین برای توصیف این دسته از راکت ها "بهبود بازی" است ، که نشانه ویژگی هایی است که این راکت ها برای کمک به بازیکنان تازه کار در توسعه مهارت های خود ارائه می دهند.

 

با این حال ، این نوع راکت تنیس همچنین می تواند یک انتخاب عالی برای بازیکنان کوچکتر ، مردان و زنانی باشد که یک تن قدرت ندارند یا بازیکنانی که می خواهند به سال های طلایی خود برسند و برای تولید نیرویی که قبلاً توانسته بودند بدست آورند ، تلاش می کنند.

 

ویژگی های رایج راکت های قدرت شامل:

 

سر (HEAD SIZE) بیش از حد: 105 اینچ (677.4 سانتی متر مربع) یا بیشتر

طول تمدید شده: 27 - 29 اینچ

قاب سخت تر: 66 یا بیشتر

وزن: 8 - 9.5 اونس

 

سر بزرگ

اندازه بزرگتر راکت به دو دلیل اغلب خوب عمل می کند.

 

اول ، هرچه سر بزرگتر باشد ، قدرت راکت بیشتر خواهد بود. هرچه بزرگتر باشد ، "فنر" بیشتری دارد ، بنابراین ، قدرت بیشتری می تواند فراهم کند.

یک سر بزرگتر نیز سطح بیشتری برای ضربه را فراهم می کند ، که باعث می شود یک حاشیه خطا بالاتر باشد ، چیزی که بسیاری از بازیکنان جدید مفید می دانند.

یک سر بیش از اندازه نیز یک نقطه شیرین بزرگتر ایجاد می کند ، یعنی منطقه ای در مرکز رشته ها که ضربه زدن به توپ بیشترین راحتی و بهترین عملکرد را فراهم می کند.

نکته آخر اینکه ، اندازه بزرگتر سر باعث ایجاد سهولت در تولید تاپسین می شود زیرا رشته ها از هم فاصله بیشتری دارند.

 

طول تمدید شده

طول راکت تنیس نیز می تواند تأثیر قابل توجهی در قدرت راکت داشته باشد. هرچه راکت طولانی تر باشد ، بازیکن در هنگام چرخش از اهرم بیشتری برخوردار می شود که به شما امکان می دهد تا انرژی بیشتری تولید کند.

اندازه استاندارد برای راکت تنیس 27 اینچ (58.58 سانتی متر) است ، بنابراین طول طولانی به هر راکت طولانی تر تا 29 اینچ اشاره دارد که طولانی ترین طول مجاز توسط قوانین تنیس است.

همه راکت ها دارای طول های طولانی نیستند ، اما این ویژگی است که بسیاری از تولید کنندگان برای افزایش قدرت تنظیم می کنند.

 

قاب های سفت

سفتی قاب به میزان خم شدن یا خم شدن راکت در هنگام تماس با توپ تنیس اشاره دارد - هرچه درجه بالاتر باشد ، راکت سفتتر می شود.

یک قاب سفت در هنگام تماس با یک توپ تنیس انعطاف پذیر نیست ، که ممکن است ضد خلاف به نظر برسد ، اجازه می دهد تا توپ با سرعت بیشتری و تلاش کمتر ، سریعتر به عقب برود.

 

ساخت سبک / وزن

ساخت سبک تر یکی دیگر از ویژگی های مشترک راکت های تنیس قدرت است که به راحتی مانور راکت کمک می کند.

در بعضی موارد ، کاهش وزن راکت های قدرت از این واقعیت ناشی می شود که اندازه سر آنها بزرگتر است.

اندازه بزرگتر سر باعث افزایش وزن در بالای راکت می شود و قدرت مانور را کاهش می دهد. با این حال ، کاهش وزن قاب می تواند وزن اضافی را در سر خنثی کند.

 

راکت های قدرتی محبوب

در اینجا مجموعه ای از قاب ها آورده شده است که نمونه ای از ویژگی های راکت قدرت است.

 

 

راکت های تنیس کنترلی

از بسیاری جهات ، راکت های کنترلی  مخالف راکت های قدرت هستند.

با استفاده از این دسته از راکت ها ، بازیکنان در ازای کنترل یا توانایی قرار دادن دقیق توپ ، قدرت کمتری را انتخاب می کنند. نکته کلیدی در اینجا این است که بازیکن باید تکنیک ، مهارت و تناسب اندام لازم برای تولید نیرو را داشته باشد.

در نتیجه ، راکت های کنترلی برای تنیس بازهای فصلی یا حرفه ای که دارای نوسانات سریع و کامل هستند ایده آل است.

در حالی که این نوع راکت بازیکنان پیشرفته تنیس است ، اما ویژگی های آن می تواند برای بازیکنان میانی رده که می خواهند بازی خود را مهار کنند نیز مفید باشد.

 

ویژگی های معمول راکت عبارتند از:

سر (HEAD SIZE) کوچک: 85-97 اینچ (548.4 - 625.8 سانتی متر مربع)

طول استاندارد: 27 اینچ (68.58 سانتی متر)

فلکس پایین تا میان برد: 50-70

وزن سنگین تر: 11.6 - 12.6 اونس

 

سر کوچک

راکت های کنترل دارای اندازه سر کوچکتر هستند که در نتیجه قدرت کمتری است.

علاوه بر این ، یک سر راکت کوچکتر به این معنی است که سطح کمتری برای ضربه زدن به توپ وجود دارد که باعث کاهش حاشیه بازی می شود و خطا را کاهش می دهد. به عبارت دیگر ، یک بازیکن باید دقیقاً با ضربات خود دقیق باشد تا از این نوع راکت بیشترین بهره را ببرد و خطای کمتری کند.

 

طول استاندارد

در مورد طول ، راکت های کنترلی تقریباً همیشه دارای طول استاندارد 27 اینچ (58.58 سانتی متر) هستند.

این طول به بازیکنان میزان اهرم لازم برای ضربه زدن با سرعت را می دهد ، در عین حال اطمینان از دسترسی زیاد آنها را دارد و قدرت مانور کافی را در وزن های بالاتر حفظ می کند.

 

قاب های انعطاف پذیر

با بسیاری از راکت های کنترلی ، خواهید فهمید که قاب ها سفت یا انعطاف پذیرتر هستند. همانطور که یک قاب در هنگام برخورد به توپ خم می شود ، انرژی را به خود جذب می کند ، بنابراین هرچه انعطاف بیشتر باشد ، جذب بیشتر و قدرت کمتری دارد.

غالباً عکس این مورد انتظار می رود ، یعنی وقتی خم می شود ، فرض بر این است که بازگشت فریم به تولید نیرو کمک می کند. با این حال ، مطالعات نشان داده است که چنین نیست. در عوض ، توپ قبل از اینکه راکت فرصتی برای برگشت داشته باشد ، زه ها (STRING) را ترک می کند.

 

وزن سنگین تر

سرانجام ، راکت های کنترلی سنگین تر از بقیه هستند. وزن بالاتر به چند عملکرد مختلف در راکت های کنترل کمک می کند:

قدرت کنترل شده: هرچه وزن راکت افزایش یابد ، در هنگام ضربه زدن به توپ نیرو نیز افزایش می یابد. بنابراین یک بازیکن پیشرفته می تواند سرعت چرخش خود را طوری تنظیم کند که نیروی خود را کم و زیاد کند

پایداری: با توزیع وزنی که در نقاط صحیح سر راکت توزیع می شود ، یک قاب کمتر مستعد چرخش خواهد بود که نتیجه آن احساس پایدارتر و کنترل شده تری است.

کاهش شوک: هرچه وزن بیشتر باشد ، شوک بیشتری نیز جذب خواهد کرد ، که برای بازیکنان پیشرفته ای که به سختی تاب می خورند مفید است.

شایان ذکر است که گرچه ساخت آنها سنگین تر است و مزایای فوق را برای بازیکنان فراهم می کند ، اما راکتی که برای بازیکن بسیار سنگین است ، با استفاده طولانی مدت نیز می تواند باعث آسیب دیدگی شود. مطالعه کنید آرنج تنیس ‌بازان یا تنیس البو ....

 

نکته مفید SPORTNER:

اگر در بازی خود جدی هستید ، توصیه می کنیم قبل از پرش مستقیم به راکت کنترلی ، انواع مختلف راکت و همچنین جوانب مثبت و منفی هر یک را در نظر بگیرید.

 

خرید نوع راکت هایی که بازیکنان حرفه ای از آن استفاده می کنند ممکن است وسوسه انگیز باشد ، اما اگر در این ورزش تازه وارد هستید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که این امر بیشتر از اینکه به بازی شما کمک کند ، به بازی شما آسیب می رساند.

 

راکت های کنترل محبوب

در اینجا مجموعه ای از قاب ها وجود دارد که ویژگی های راکت های کنترلی را مثال می زند.

 

راکت های تنیس توئینر (متوسط)

 tweener یا راکت های حد واسط ، جایی بین قدرت کنترل را تشکیل می دهند.

در نتیجه ، این راکت ها بهترین بازیگران با هر نوع سبکی هستند که طیف گسترده ای از بازیکنان را با ترکیبی از قدرت و کنترل فراهم می کنند.

به همین دلیل ، گرچه این راکت ها گزینه های فوق العاده ای برای بازیکنان میانی هستند ، اما برای بازیکنان مبتدی یا تفریحی که شاید یادگیری را با راکت استارتر ارزان شروع به یادگیری می کنند و به دنبال ارتقا هستند کاملاً مناسب هستند.

 

ویژگی های مشترک عبارتند از:

 

سر (HEAD SIZE) متوسط: 98 - 104 اینچ (632.3 - 671.0 سانتی متر مربع)

طول استاندارد: 27 اینچ (68.58 سانتی متر)

سختی میان برد: 61-70

وزن میان برد: 9.6 - 11.5 اونس

با توجه به این ویژگی ها ، راکت های توئینر یک گروه کاملاً متنوع با طیف گسترده ای از گزینه ها برای متناسب کردن با انواع سبک های بازی و سطح مهارت ها است.

 

راکت های معروف توئینر

در اینجا مجموعه ای از قاب ها ارائه می شود که ویژگی های راکت های توئینر را مثال می زند.

 

راکت های تنیس مدرن

ده تا بیست سال عقب بروید و تقریباً همه تنیس بازهای حرفه ای با راکت های کنترلی بازی می کردند.

با این حال ، در سال های اخیر توسعه  راکت همچنان در حال پیشرفت است و باعث تغییر در راکت ها می شود که توسط برخی از افراد برجسته برتر ترجیح داده می شود.

این راکت های مدرن هنوز از راکت های استاندارد سنگین ترند ، اما دارای اندازه های سر کمی بیشتر و درجه سختی بالاتری هستند که باعث افزایش قدرت و پتانسیل چرخش می شود.

 

راکت های محبوب مدرن

در اینجا مجموعه ای از فریم ها وجود دارد که ویژگی های راکت های پخش کننده مدرن را نشان می دهد.

 



 

چه نوع راکت تنیس باید بخرید؟

فهمیدن اینکه کدام راکت را بخرید یکی از رایج ترین سوالاتی است که مبتدیان هنگام شروع کار و یادگیری نحوه تنیس می پرسند.

 

امیدوارم ، بخشهای فوق این راهنما به شما در جهت گیری درست کمک کرده باشد. با این حال ، برای اطمینان ، ما در این بخش توصیه های مشخص دیگری ارائه خواهیم کرد.

 

مبتدی

اگر مبتدی هستید که قبلاً هرگز تنیس بازی نکرده اید یا چند بار ضربه زده اید ، اما هنوز تازه شروع به کار می کنید ، توصیه می کنیم یک راکت قدرتمند یا میان رده انتخاب کنید.

ورزشکارانی که هماهنگی خوبی بین چشم و اعضای بدن از طریق دیگر ورزشها بدست آروده اند، کاندیداهای مناسبی برای در نظر گرفتن راکت های توئینر خواهند بود. در اینجا لیستی از راکت های مورد علاقه برای مبتدیان برای شروع وجود دارد.

با این حال ، لازم به ذکر است که اگر بودجه کافی ندارید یا قصد ندارید خیلی جدی این ورزش را انجام دهید ، یا مطمئن نیستید که قصد دارید لذت ببرید، اگر در هر یک از این دسته ها قرار می گیرید ، یک راکت تنیس ارزان قیمت می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

حد واسط

اگر مدتی است که تنیس بازی می کنید و مهارت ها و تکنیک شما در حال بلوغ است ، پس اگر زمان خود را به عنوان یک مبتدی شروع نکنید ، زمان آن فرا رسیده است که یک راکت tweener را تجربه کنید.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد ، اما ما به شما توصیه می کنیم در این مرحله از راکت های کنترلی دور باشید و اجازه دهید بازی شما قبل از تعویض ، حتی اگر چنین کاری انجام دهید ، به بلوغ خود ادامه دهد.

 

پیشرفته

بیشتر بازیکنان پیشرفته قبل از رسیدن به این سطح ، راکت تنیس خود را به دقت انتخاب کرده اند. با این حال ، بازیکنان میانی که در زمین بازی موفقیت می یابند و به یک سطح پیشرفته تر می روند ، می خواهند یک راکت تنیس سفارشی را در نظر بگیرند.

در سطوح بالاتر بازی ، ترفندهای کوچک راکت بازیکن می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد داشته باشد. علاوه بر این ، اطمینان از مطابقت کامل همه راکت های شما می تواند به اطمینان از انتقال بی وقفه هنگام تعویض راکت در طول مسابقه کمک کند.

 

توصیه SPORTNER در انتخاب راکت تنیس

هرچه با مهارت خود صادق باشید و هرچه سبک بازی خود را بهتر درک کنید ، احتمال خرید نوع راکت بیشتر به شما کمک می کند تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید ، احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهد و به شما کمک می کند بیشتر در زمین سرگرم شوید.

در صورت امکان ، با یک تنیسور حرفه ای در باشگاه تنیس خود کار کنید. آنها در کمک به بازیکنان برای پیدا کردن راکت تنیس مناسب ، مجهز و باتجربه هستند. علاوه بر این ، آنها می توانند با شما در زمین مسابقه باشند تا سبک و سطح بازی شما را درک کنند و بنابراین به شما کمک می کنند تا شما راکت مناسب داشته باشید.

 

هنگام کار با یک حرفه ای تنیس ، به یاد داشته باشید که همه جوانب مثبت برابر نیستند. حتماً به دنبال شخصی بروید که دارای اعتبار ، تجربه و حاضر باشد برای کمک به شما در یافتن راکت مناسب ، وقت بگذارد.

همچنین ، در مورد "راکت های باشگاهی" محتاط باشید. غالباً ، باشگاه های تنیس تعداد محدودی از مارک ها و سبک های راکت تنیس را در اختیار شما قرار می دهند که به انواع بازیکنانی که بیشتر در باشگاه خود می بینند یا به این دلیل که رابطه خاصی با یک فروشنده دارند ، تهیه می شود. در نتیجه ، آنها اغلب به دنبال فروش این راکت ها برای پاکسازی موجودی موجود و ایجاد فضای مناسب برای مدل های جدید هستند.

 

SPORTNER با توجه به گستره مشتریان خرد و کلان و نیز اشراف به اکثر حرفه ای ها در ایران، آمادگی دارد بصورت تلفنی مشاوره مورد نظر و نیز تاییدیه در خصوص مربیان و باشگاهها را به شما بدهد. ادامه...

 

همچنین ممکن است برای شما مفید باشد که قسمتهای مختلف راکت تنیس را مرور کنید ، بنابراین یک درک کلی از چگونگی تأثیر هر یک از اجزا بر عملکرد راکت دارید.

 

امیدواریم این منبع به شما در جهت گیری صحیح کمک کرده باشد. البته ، اگر به کمک نیاز دارید ، در صورت تمایل نظر خود را در زیر بنویسید -

ما دوست داریم از شما بشنویم.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید