مقایسه تخصصی راکت های تنیس هد اکستریم HEAD GRAPHENE 360+ EXTREME
0 - 0
4 آبان 01     1159 بازدید
مقایسه تخصصی راکت های تنیس هد اکستریم HEAD GRAPHENE 360+ EXTREME

آیا می خواهید چرخش و قدرت بیشتری را به همراه راحتی داشته باشید؟ پس ممکن است این بررسی جدید بر راکت های سری اکستریم هد HEAD Graphene 360+ Extreme Racquet را دوست داشته باشید.

سری HEAD Extreme همیشه برای کمک به بازیکن برای تولید تاپ اسپین و قدرت بیشتر تمرکز داشته است. توسط بازیکنانی مانند Matteo Berrettini (که از مدل های قدیمی تر داشته) و Jan-Lennard Struff (که از Pro استفاده می کند) تأیید شده است. راکت‌های HEAD Graphene 360+ Extreme الیاف مارپیچی را برای احساس نرم‌تر و راحت‌تر معرفی می‌کنند. الیاف مارپیچ حس راکت‌های Prestige و Speed را بهبود می‌بخشد و این در مورد Extremes جدید نیز صدق می‌کند. من از راکت های هد سری اکستریم HEAD Graphene 360+ Extreme Racquet لذت بردم زیرا پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی داشت. این سری به طور کلی کمی سرزنده تر و قدرتمندتر است. و مدل TOUR این سری یک قاب جالب است که می تواند یک سلاح مسابقات برای بازیکنانی باشد که کمی کنترل بیشتری می خواهند.

 

HEAD Graphene 360+ Extreme Racquets – مشخصات و فناوری

فناوری‌های موجود در راکت‌های Extreme جدید بر روی آیرودینامیک و حرکت رشته‌ها تمرکز دارند، دو حوزه که به تولید سرعت سر راکت و چرخش کمک می‌کنند.

 

من واقعا فکر می‌کردم گنجاندن الیاف مارپیچ در چیدمان به ایجاد احساس نرم‌تر و راحت‌تر در مقایسه با مدل قبلی کمک کرده است. علیرغم استفاده از اکثر این راکت ها از این نوع مواد، اما من هرگز هیچ ناراحتی را هنگام ضربه با این راکت تجربه نکردم و این مورد در مقایسه با رقبای این محصول، بسیار نادر است.

 

تمام تمرکز بر روی فناوری اسپین است که احساس سرزنده ای ایجاد می کند. در برخی موارد (من عمدتاً در مدل های S و MP متوجه این موضوع شدم)  کنترل توپ در ضربات والی و ضربه های لمسی TOUCH SHOT دشوار بود. Tour کنترل‌شده‌ترین راکت این دسته است و Pro بهترین پایداری را ارائه می‌کرد. اما بیایید مدل های مختلف را جزئی تر بررسی کنیم:

www.sportner.ir

HEAD Graphene 360+ Extreme Pro

این راکت پایدارترین دسته و راکتی است که برای به حرکت درآوردن آن به تکنیک خوبی نیاز دارید. زه کشی محکم‌ چیز خوبی است زیرا کنترل بیشتری نسبت به MP می دهد. وزن و چرخش قابل قبول خوبی ارائه می دهد و من به سختی تصمیم گرفتم که آیا این یکی را بیشتر دوست دارم یا TOUR؟ اگر یک بازیکن پیشرفته هستید و می خواهید یک فریم قدرتمند داشته باشید که بتواند چرخش خوبی را مانند یک موشک انداز کامل داشته باشید، Extreme Pro یک انتخاب عالی است.

 

Pro قدرتمند، پایدار، چرخشی است، اما زاویه پرتاب دیوانه‌واری ندارد. این برای من کمی بیش از حد قدرتمند است (اگرچه من عاشق پاپ اضافی آن بودم که در سرویس به من می داد)، نه به اندازه Pure Aero Tour ، بلکه برای بازیکنانی که راکت های کنترل محور را دوست دارند بسیار قوی است. اما اگر شما یک زمین خاکی یا پایه هستید که دوست دارید با قرار دادن تعداد زیادی RPM در ضربات خود حمله کنید، Pro یک فریم عالی است. sweet spot در مقایسه با نسخه TOUR بزرگتر است.

Pro فوق العاده پایدار است اما قطعاً به لطف الگوی رشته‌ای محکم‌تر و راحتی بهتر از الیاف مارپیچ در چیدمان، کنترل بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

 

این راکت هنوز هم یک راکت بسیار قدرتمند است. من آن را با  زه کشی HEAD Hawk 1.25 و HEAD Lynx Tour 1.25 امتحان کردم. من احساس کمی نرم تر Lynx Tour را ترجیح می دادم و فکر می کنم راکت و زه به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند.

 

 

HEAD Graphene 360+ Extreme Tour

Extreme Tour عضو جدیدی از خانواده Extreme است. اندازه سر آن 98 اینچ مربع و کمی نازک‌تر است که آن را به چیزی شبیه یک Radical Pro قدرتمندتر تبدیل می‌کند. اندازه سر بزرگتر ثبات راکت را بهبود می بخشد، بنابراین احساس کردم که این فریم به وزن اضافی در حلقه نیاز دارد. راکت من با زه HEAD Hawk 1.25 با وزن 327 گرم، بالانس 32 سانتی متری دارد.

این راکت با وزن اضافی، توپ را به خوبی چنگ می زند و به خوبی روی زه نگه می دارد و یک فریم قدرتمند و مناسب برای چرخش است، اما نه به اندازه بقیه راکت‌های لب خط. اما من آن را یک قاب "سرزنده" نیز می نامم، کاملاً شبیه به Pure Aero VS یا Yonex VCORE 98.

 

Tour کنترل‌شده‌ترین راکت‌های Extreme جدید است و من فکر می‌کنم که راکتی عالی برای امکان ضربات کنترل‌شده‌تر به بازیکنانی است که به دنبال چرخش و قدرت هستند، اما نه به اندزه Pro و MP.

 

وزن چرخشی راکت بسیار کم است، که باعث می شود آن را روی توپ های سنگین کمی ناپایدار کند. من همچنین احساس می کنم که وزن چرخش این راکت باید نزدیکتر به 330 باشد تا بهینه باشد. این یک راکت برای بازیکنان پیشرفته است که می توانند وزن را تحمل کند و اگر راکت سبک تری می خواهید، S یا MP بهترین انتخاب است.

 

زه انتخابی من در این مدل راکت HEAD Hawk Touch 1.20 بود. من با این زه کنترل، راحتی و احساس بیشتری نسبت به زه معمولی HEAD Hawk داشتم. من همان قدرتی که در Pro یا MP وجود داشت را نداشتم، اما به لطف زه کشی فشرده‌تر، عکس العمل بهتری در ضربات انجام می‌داد و پتانسیل چرخش همچنان بیش از اندازه کافی است. از نظر احساسی، من را به یاد Pure Strike جدید می اندازد، چسبناک، چرخش پسند، قدرتمند اما با کنترل جهت خوب.

 

 

HEAD Graphene 360+ Extreme MP

MP بسیار شبیه به Pro است. وزن ایستا سبک تر و الگوی رشته ای کمی بازتر برای چرخش بیشتر دارد. مشخصات راکت، وزن نوسانی حتی بالاتری را نسبت به نسخه Pro نشان می‌دهد، اما وزن استاتیک پایین باعث می‌شود تا چرخاندن آن بسیار آسان باشد.

 

من MP را منطقی ترین انتخاب برای بازیکنان متوسط دیدم. پایدار، بسیار قدرتمند و سازگار با چرخش، اما هنوز هم بسیار راحت است. به خوبی در برابر پرفروش‌هایی مانند Babolat Pure Aero و Dunlop SX 300 قرار می‌گیرد. راحتی بهتر از Aero و مشابه Dunlop است و حتی چرخش بیشتری را ارائه می‌دهد. شباهت های زیادی بین فریم این راکت و Extreme S در هنگام جوابگویی به ضربات وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

HEAD Graphene 360+ Extreme S

S نیروگاه راکت های جدید HEAD Extreme است. اندازه بزرگ، سبک، وزن در سر است و قدرت زیادی دارد. کنترل این راکت برایم چالش برانگیز بود و مجبور شدم سرعت چرخش خود را کمی کوتاه و کم کنم تا توپ را به درون خطوط برسانم. وقتی این کار را انجام دادم، تنیس بسیار آسان بود، فقط اشاره کنید و شلیک کنید. اما به دست آوردن هر نوع عکس العمل با ظرافت بالا سخت تر بود.

 

البته من گروه هدف این راکت نیستم. Extreme S یک فریم برای بهبود بازی است که به شما قدرت زیادی می‌دهد و «رایگان» می‌چرخد، در حالی که راکت را روی بازو تمرکز نمی‌کند و در نهایت می گویم این یک فریم عالی برای کهنه سربازان و بازیکنان دوبل است.

 

 

 

 

خلاصه

راکت های جدید HEAD Graphene 360+ Extreme نسبت به Graphene Extreme قبلی پیشرفت قابل توجهی دارند. آنها با حفظ قدرت و سطح چرخش پیشینیان خود، احساس بهتر و راحتی بیشتری را ارائه می دهند. راکت‌های پر جنب و جوش و قدرتمندی هستند و احتمالاً برای بازیکنانی که به دنبال کنترل و تاچ بالا هستند جذاب نیستند، به جز Tour که گزینه جالبی برای بازیکنانی است که HEAD Graphene 360 ​​Radical Pro را دوست دارند، اما می‌خواهند کمی چرخش و قدرت بیشتر داشته باشند.

 

ضربه گیری در فریم این راکت ها چشمگیر است. علیرغم بازی با یک صفحه تخت پر از پلی، هیچ ناراحتی در مچ دست یا آرنج احساس نکردم. گاهی اوقات برای کنترل زاویه پرتاب تلاش می‌کردم و وقتی نوبت به بازی رگباری می‌رسید، گاهی اوقات احساس می‌کردم که توپ در حال پریدن است.

 

من فکر می کنم این راکت ها برای افزایش کنترل نیاز به یک زه نسبتاً مرده دارند. من از Lynx Tour در Pro خوشم آمد، اما Hawk Touch به طور کلی رشته مورد علاقه من در این فریم ها بود. علیرغم اینکه این فریم ها نسبتاً راحت هستند، اگر مشکل بازو دارید، کمی نگران بازی با یک قاب سفت و پرتوهای ضخیم هستم.

 

Pro برای بازیکنانی که در زمین‌های خاکی و تاپ اسپین پیشرفته‌ای هستند که دوست دارند در خط اصلی قرار بگیرند و بمب‌ها را به طرف دیگر تحویل دهند، عالی است. Tour برای بازیکنی که به دنبال کنترل بیشتر است، اما سرعت و چرخش آزادتری از اکثر راکت‌های 98 اینچ مربعی می دهد.

 

MP برای بازیکنانی که تمامی "چیزهای خوب" را با هم می خواهند و رقیب شایسته ای برای Pure Aero هستند جالب است، در حالی که S برای کهنه سربازان مناسب تر است و بازیکنان دوبل با ضربات کوتاه تر.

 

به شخصه، این راکت ها برای سلیقه من کمی قوی و زنده هستند. من بیشتر به راکت های کنترلی مانند HEAD Prestige MP علاقه دارم، بنابراین مدل Tour جالب و لذت بخش تر بود، اما صد در صد نبود.

 

اگر کنجکاو هستید که راکت‌های Extreme جدید در خانواده راکت‌های HEAD کجا قرار دارند، می‌توانید نمودار قدرت آنها را در لینک زیر بررسی کنید که شامل مشخصات تمامی این راکت ها می باشد:

راکت های حرفه ای HEAD در یک نگاه

www.sportner.ir

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید