پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
تکنولوژی اکستیک Auxetic خاص راکت تنیس مدل 2022 و 2023
0 - 0
4 اردیبهشت 02     865 بازدید
تکنولوژی اکستیک Auxetic خاص راکت تنیس مدل 2022 و 2023

Auxetic - علم پشت احساس هیجان انگیز

داستان درونی نحوه همکاری دو دانشمند بریتانیایی، در ساخت تکنولوژی نوآورانه AUXETIC، که با هر شلیک به شما احساس هیجانی می دهد!

 

چه چیزی راکت‌های تنیس HEAD را با راکتورهای هسته‌ای که برای مقاومت در برابر زلزله و همچنین به پیشرفته‌ترین صنعت هوافضا و ‌پزشکی ساخته شده‌اند، مرتبط می‌کند؟

پاسخ - مواد Auxetic است و این نوید را می دهد که با هر ضربه ای که می زنید، احساس هیجان انگیزی به شما بدهد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. مواد اکستیک که از کلمه یونانی "auxetos" به معنای "آنچه رشد می کند" نامگذاری شده است، هنگامی که در طول خود کشیده شوند، کاری بسیار شگفت انگیز انجام می دهند: "چاق تر می شوند". آنها دارای خاصیت متضاد دیگری نیز هستند و وقتی فشرده می شوند، نازک تر می شوند.

 

راکت های دارای این تکنولوژی ها عبارتند از:

BOOM

هد بوم 2022

SPEED

هد اسپید 2022

PRESTIGE

هد پرستیژ 2022

 

این اولین بار است که کمپانی هد از ساختار Auxetic برای ساخت راکت استفاده می کند. و به گفته دو دانشمند بریتانیایی که در این پروژه با HEAD همکاری کرده اند، این یک پیشرفت تکنولوژیکی در مهندسی راکت تنیس است که می تواند به طور بالقوه ورزش و شاید حتی کل صنعت ورزش را متحول کند. پروفسور اندرو آلدرسون از دانشگاه شفیلد هالام می گوید: «این یک پروژه بسیار هیجان انگیز است. آلدرسون که 30 سال است در مورد مواد آکستیک تحقیق کرده است، در این پروژه با دکتر توماس آلن از دانشگاه متروپولیتن منچستر، متخصص جهانی فناوری راکت تنیس، همکاری کرد.

 

آلدرسون احساس غرور زیادی می کند که با HEAD در این پروژه کار کرده است: "این کار خاص و  خارق العاده است." آلدرسون می گوید: «مواد اکستیک دارای خواصی هستند که مواد معمولی فاقد آن هستند. این شامل افزایش میرایی ارتعاش و جذب انرژی می‌شود، و پس از اینکه تام به HEAD گفت که من روی چه چیزی کار می‌کردم، آنها گفتند که می‌خواهند نگاهی به نحوه استفاده از مواد Auxetic در راکت‌های خود داشته باشند.

بازیکنان تنیس در همه سطوح - از مبتدی تا ورزشکاران نخبه در تورهای ATP و WTA - به لطف ساختار Auxetic در قطعه فیبر کربنی راکت های HEAD خود، اعتماد بیشتری به بازی های خود خواهند داشت. وقتی توپ را می زنید، فریم راکت به طور فعال در زمان واقعی پاسخ می دهد. ساختار داخلی خود را تطبیق می دهد، تغییر شکل می دهد تا به شما احساس تاثیر مطلوب و بازخورد بسیار دقیق بدهد. تحقیقات نشان داده است که چگونه ساختار Auxetic احساس شما را در هر توپی که بازی می‌کنید بهبود می‌بخشد، حتی زمانی که توپ را خارج از مرکز، یعنی خارج از sweetspot می‌زنید.

آلدرسون می گوید: "اولین کاری که ما انجام دادیم این بود که مواد HEAD را ارزیابی کنیم تا بررسی کنیم که آنها می توانند آنها را به روش Auxetic بسازند. بر اساس آن، ما برخی از محاسبات طراحی را انجام دادیم و HEAD چند نمونه اولیه ساخت."

 

کارخانه HEAD نشان داد که ساخت نمونه‌های اولیه سریع‌تر و آسان‌تر بود و روند توسعه را تسریع می‌کرد. بازخورد بازیکنان بسیار مثبت بود. آلدرسون می‌گوید: «HEAD آزمایش‌هایی را با بازیکنان انجام داد و درک من این است که ساختار Auxetic اعتماد بازیکنان را به شوت‌هایشان افزایش می‌دهد، زیرا احساس بهتری نسبت به توپ، از جمله زمانی که توپ خارج از مرکز است، افزایش می‌یابد». "اگر کمی خارج از مرکز باشد، برخی از رشته‌ها را بیشتر از سایر رشته‌ها می‌کشد و در جایی که به آن نیاز دارید واکنش نشان می‌دهید، بنابراین احساس و کنترل بیشتری خواهید داشت. این به بازیکنی است که می‌تواند ضربه را بهتر احساس کند یعنی تاچ بالاتر، و این به آنها اطمینان بیشتری در اجرای ضربه می دهد."

ساخت اکستیک احتمالا منجر به ضربه زدن بازیکنان با سرعت و چرخش بیشتر به توپ می شود. "این به شما امکان می دهد تا با شدت و اطمینان بیشتری به آن ضربه بزنید و چرخش بیشتری اعمال کنید. سرعت بازی همیشه در حال افزایش است. راکت های تنیس همیشه به نوعی در حال پیشرفت هستند. چیزی که هنوز نمی توانیم بگوییم این است که آیا Auxetic  می تواند یک تغییر بزرگ در ورزش ایجاد کند؟ اما این یک احتمال است. "اگر راکت‌ها حس بهتری داشته باشند و استفاده از آنها راحت‌تر باشد، افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا بازی کنند. و هنگامی که شما جمعیت بیشتری از بازیکنان دارید، می‌تواند منجر به پیشرفت در سطح وسیعی شود."

 

تنیس تنها ورزشی نیست که در آن می‌توانید حس هیجان‌انگیز ساخت Auxetic را تجربه کنید - از آن برای راکت‌های HEAD padel نیز استفاده می‌شود. چه در زمین تنیس باشید و چه در زمین پدل، ساختار جدید Auxetic اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 

آشنایی بیشتر با تکنولژی های راکت تنیس هد 2022 HEAD

دانشمندان امیدوارند که این فقط شروع داستان Auxetic برای HEAD باشد. "اکنون HEAD واقعاً می‌تواند کارهایی را که می‌تواند با مواد Auxetic انجام دهد را کشف کند. Auxetic فرصت‌های زیادی را در مورد نحوه ساخت راکت‌ها باز می‌کند. در پنج، ده و 20 سال آینده. امیدوارم HEAD از مواد Auxetic به روش‌هایی استفاده کند که ما می‌توانیم." الن می‌گوید که حتی به همین الان فکر نکنید.
 
ممکن است به دلیل مواد Auxetic، HEAD در آینده راکت‌های تنیس را کاملاً متفاوت بسازد، از جمله با اشکال جدید. این می‌تواند داشتن راکت‌های هوشمند با حسگرها را آسان‌تر کند و می‌تواند مزایای پایداری داشته باشد. در سال‌های آینده، ممکن است متوجه شویم که به گذشته نگاه می‌کنیم و می‌گوییم: "این اولین راکت تنیس با کامپوزیت های Auxetic بود، این راکتی بود که ورزش را تغییر داد. این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود.

 

WWW.SPORTNER.IR

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید