پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
زه راکت تنیس – اشتباه رایج تنیس بازان از بعد اقتصادی
0 - 0
4 آبان 01     1515 بازدید
زه راکت تنیس – اشتباه رایج تنیس بازان از بعد اقتصادی

مربی یک باشگاه می‌گوید: «زه راکت خود را هر سه ماه یکبار تجدید کنید». تعدادی از بازیکنان استاندارد استاندارد خوب شانه های خود را بالا می اندازند. آنها با خود فکر می کنند احتمالاً او با یک فرد زه کشی در محله خود قرارداد بسته است!!

 

زه راکت خود را حداکثر هر شش ماه یکبار تجدید کنید

زه های من تا چند ماه دیگر خوب هستند - من پول خوبی برای آنها پرداختم،آنها ماندگار و ظاهر خوبی دارند، پس مشکل چیست؟

 

مشکل این است که عدم تغییر زه ها به اندازه کافی می تواند به بازی و سلامت بازیکن آسیب برساند. دنیس فابیان، مدیر تجارت جهانی بخش لوازم جانبی HEAD، می‌گوید: «بیشتر افراد تأثیر زه بر بازی و بدنشان را دست‌کم می‌گیرند».

این سندرم زمانی که توضیح داده شود ساده است، اما متاسفانه تعداد کمی از بازیکنان از آن آگاه هستند.

 

فابیان می‌گوید: «از هر زهی که استفاده می‌کنید، وقتی یک راکت را زه کشی می کنید، هم فریم و هم زه ها به دلیل کشش زه تحت فشار قرار می‌گیرند. این کشش به تدریج کاهش می یابد و خاصیت ارتجاعی سیم نیز کاهش می یابد، که باعث کاهش توانایی سیم در محافظت از بازو در برابر ارتعاشات مضر می شود. این بدون توجه به زه هایی که استفاده می کنید اتفاق می افتد.

قانون سرانگشتی فابیان این است که شما باید زه های خود را با توجه به تعداد دفعاتی که در یک هفته بازی می کنید در سال تغییر دهید. به عبارت دیگر، اگر سه بار در هفته بازی می کنید، باید راکت خود را سه بار در سال دوباره زه کشی کنید. اما یک بار در سال حداقل مطلق است، و بازیکنان جدی باید واقعاً زه های جدیدی را در شروع فصل تابستان و زمستان جایگزین کنند، حتی اگر سایر موارد به این معنی باشد که میانگین بازی سالانه آنها کمی کمتر از دو بار در هفته باشد.

 

اما این فقط موضوع اصلی نیست - نوع سیم‌ها نیز می‌تواند تفاوت بزرگی در تأثیر ضربات و سلامت بازوی غالب بازیکن ایجاد کند.

 

زه های تنیس پلی استر

دنیس فابیان می افزاید: «زه های پلی استر در حال حاضر در میان تنیس بازان معمولی  بسیار محبوب هستند. و این مایه تاسف است، زیرا اگرچه ممکن است از نظر پولی خوب به نظر برسند، اما اغلب برای بازیکنانی که هفته‌ای دو بار تنیس انجام می‌دهند بهترین نیستند.

«زه های پلی استر حدود 20 سال پیش به بازار آمدند. آنها واقعاً به بازیکنانی مانند Gustavo Kuerten کمک کردند تا بازی خود را به سطح متفاوتی برسانند، اما برای بازیکنان برتر خاصیت ارتجاعی یک زه پلی استر به خوبی دوام نمی آورد. و مجبور است که هر روز زه های خود را عوض می‌کنند، اما برای برخی بازیکنان مشکلی نیست که زه های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه ‌دارند. البته اگر برای مدت طولانی بدون پارگی دوام بیاورد، مشتریان این تصور را پیدا می‌کنند که خوب و بادوام است، زیرا می‌توانم صرفه‌جویی کنم، اما این لزوما برای مچ دست، آرنج، شانه بازیکن و غیره خوب نیست.

 

برای راکت تنیس خود از چه زه ای استفاده کنم؟

و در اینجا قانون سرانگشتی دیگری وجود دارد - مطمئن شوید که فرد یا یک فروشگاه ورزشی که زه کشی را ارائه می دهد، حداقل شش نوع زه مختلف دارد. اگر فقط دو یا سه رشته ارائه دهد، این تصور خوبی ایجاد نمی‌کند، زیرا به این معنی است که خرده فروش قیمت خوبی را روی چند رشته به دست می‌آورد و بر ارائه وسعت انتخابی که یک بازیکن واقعاً به آن نیاز دارد تمرکز نمی‌کند. و همچنین این مهم است که بازیکنان این شانس را داشته باشند که با کسی چت کنند که می داند چه رشته ها و تنشی برای آنها مناسب است.

انواع زه های موجود در فروشگاه SPORTNER

>> برای مشاوره در خصوص انتخاب و خدمات زه کشی با ما تماس بگیرید. شماره موبایل و واتساپ شرکت همواره پاسخگوی شماست

 

زه های تنیس چقدر دوام دارند؟

دوام به این معنی است که پس از مدت زمان مشخصی از نواختن، سیم "مرده" است، اغلب مدتها قبل از پاره شدن این موضوع اتفاق می افتد. بسیاری از بازیکنان فکر می کنند که یک رشته تا زمانی که پاره نشود کار می کند، اما در واقع سیم خیلی قبل از آن نقطه به پایان عمر خود می رسد، زیرا خاصیت ارتجاعی خود و سایر ویژگی هایی را که به بازیکن و بازی بازیکن ارائه می دهد از دست داده است.

فابیان می گوید: «تنیس بازان همه مثل هم نیستند. هر کسی که راکت و زه می فروشد باید بپرسد: این بازیکن چه می خواهد؟ بسیاری از بازیکنان خواهان قدرت بیشتر هستند، برخی دیگر خواهان کنترل، چرخش SPIN یا احساس بیشتر هستند، در حالی که آنهایی که آسیب دیده اند ممکن است بیشتر نگران راحتی باشند. اگر سؤالات درستی بپرسید، می‌توانید اطلاعات زیادی از بازیکنان به دست آورید، و بازیکنان باید مایل باشند کسی را پیدا کنند که بتواند با آنها صحبت کند تا در نهایت با راکت مناسب، نوع زه های مناسب و زه کشی مناسب دست خود را پیدا کنند.

 

مشکل این است که پیدا کردن چنین کسی همیشه آسان نیست، به همین دلیل است که HEAD به نمایندگی های خود آموزش می دهد و سطوح اولیه مشاوره را که مورد نیاز است، تعیین می کند. همچنین در حال کار بر روی یک طرح صدور گواهینامه برای فروشندگان راکت و زه است که سال آینده راه اندازی خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

 زه راکت تنیس مناسب

خدمات زه کشی و دستگاه

 

منبع: www.head.com

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید