پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
جوکوویچ اولین بازیکنی است که در دوره اوپن موفق به کسب دو گرند اسلم می شود 2021 13 JUN
0 - 0
14 تیر 00     606 بازدید
جوکوویچ اولین بازیکنی است که در دوره اوپن موفق به کسب دو گرند اسلم می شود 2021 13 JUN

شماره 1 جهان نواک جوکوویچ روز یکشنبه در فینال رولان گاروس یک چرخش خارق العاده را انجام داد تا استفانوس تسسیسپاس Stefanos Tsitsipas را با نتیجه 6-7 (6) ، 2-6 ، 6-3 ، 6-2 ، 6-4 پایین بیاورد و دومین کاپ خود را بلند کند. جام موشک ها - نوزدهمین قهرمانی او در گرند اسلم.

 

این پیروزی همچنین یک موفقیت تاریخی برای جوکوویچ رقم زد ، و او را به اولین بازیکن در دوره اوپن - و تنها سومین بازیکن تاریخ - تبدیل کرد که دو بار به گرند اسلم حرفه ای دست یافت. روی امرسون Roy Emerson و رود لاورRod Laver تنها مردانی هستند که در دو یا چند بار موفق به کسب هر گرند اسلم شده اند.

"البته ، من بسیار هیجان زده هستم و از این موفقیت بسیار افتخار می کنم. [بودن] بخشی از تاریخ ورزشی که من آن را با تمام وجود دوست دارم همیشه چیزی است که برای من بسیار الهام بخش و بسیار راضی کننده است. " "من نمی توانم در 48 ساعت گذشته از این نوع سناریو خوشحال و راضی تر باشم.

 

"[این] احتمالاً در تجربیات برتر در زندگی تنیس حرفه ای من قرار می گیرد: گذراندن یک نبرد چهار و نیم ساعته با رافا در زمین او ، و پس از تمرین نکردن دیروز ، برگشت امروز با همان مقدار باتری و انرژی دوباره شارژ شده وارد می شود تا نبردی چهار ساعت و نیم دیگر با Tsitsipas انجام دهد. "

جوکوویچ که پیش از این در سال 2016 عنوان رولان گاروس را از آن خود کرده بود ، نوزدهمین جام گرند اسلم را به موفقیت های دائمی خود افزود. این پیروزی اختلاف را در فینال با راجر فدرر و رافائل نادال (قهرمان 20 دوره - در بالای لیست) بزرگ بزرگ مردان تک نفره کاهش داد.

 

بیشترین عناوین تک نفره مردان گرند اسلم:

Player 

 Grand Slam Titles

 Roger Federer

 20

 Rafael Nadal

 20

 Novak Djokovic

 19

 Pete Sampras

 14

 Roy Emerson

 12

 

شماره یک جهان فصل را با بالا بردن نهمین جام اوپن استرالیا آغاز کرد و با ادعای دومین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم متوالی همچنان در مسیر رکود مسابقات گرند اسلم باقی ماند. در سال 2016 ، جوکوویچ اولین نفری بود که از زمان جیم پیک در سال 1992 دو برابر ملبورن-پاریس را تکمیل کرد و پس از لاور و امرسون سومین مرد تاریخ بود که در چندین نوبت به آن دست یافت.

 

سفر باشکوه پاریس برای جوکوویچ آسان نبود ، او همچنین باید در دو دور از دو ست به مصاف لورنزو موستی در دور چهارم برود. او سپس بدون شک بزرگترین آزمون را پشت سر گذاشت و موفق شد قهرمان 13 بار رافائل نادال را در یک بازی کلاسیک ،در چهار ست برای قرار گرفتن در فینال از بین برد. جوکوویچ که در ست ابتدایی 0-5 عقب افتاد و در ست سوم با کیفیت بالا با امتیاز ناگهانی روبرو شد ، برای تکمیل 3-6 ، 6-3 ، 7-6 (4) ، 6-2 به چهار ساعت و 11 دقیقه زمان نیاز داشت. و در نهایت پیروزی.

 

Tsitsipas که در نیمه نهایی در پنج ست از کنار الکساندر زورف (از سفیران HEAD) جنگید ، این بازیکن یونانی می توانست تا به عنوان اولین بازیکن از کشور خود به عنوان قهرمانی در گرند اسلم تبدیل شود. بازیکن یونانی در مقابل فشار سنگین داشتن جوکوویچ ، یکی از بهترین بازیکنان برگشت در بازی ، دو ست اول را با سرویس قدرتمند خود کنترل کرد، ایستاد. Tsitsipas با ادامه فشار جوکوویچ ، به سختی خود را حفظ کرد.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این خبر
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید