پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
کارلوس آلکاراز در سال 2022 متوقف نمی شود
0 - 0
22 شهریور 01     1326 بازدید
کارلوس آلکاراز در سال 2022 متوقف نمی شود

قسمت سوم: قهرمانی در اپن امریکا 2022 - 22 شهریور 1401 

آلکاراز، جوان 19 ساله اسپانیایی، کاسپر رود از نروژ را با نتایج 6-4، 2-6، 7-6 (1)، 6-3 در مسابقات اپن امریکا شکست داد و اولین قهرمانی خود در گرند اسلم انفرادی را به دست آورد، اما احتمالاً آخرین قهرمانی خود نیست. دوران کارلوس آلکاراز اینجاست.

 

روز یکشنبه 20 شهریور ، او در بزرگ ترین صحنه این ورزش به اوج رسید و نزدیک به 24000 هوادار حاضر در استادیوم را حول خود جمع کرد، زیرا او نه تنها قهرمانی انفرادی مردان و 2.6 میلیون دلار جایزه، بلکه رتبه 1 تنیس را نیز کسب کرد و تبدیل شد به جوانترین مردی که این کار را انجام داده است. او جوان‌ترین مردی است که از زمان قهرمانی رافائل نادال در مسابقات آزاد فرانسه در سال 2005 در 19 سالگی، عنوان گرند اسلم را به دست آورده است.

 

صعود آلکاراز به اوج این ورزش سال ها پیش بینی می شد، اما با این وجود نفس گیر بود. فورهند او قدرتمند است و توانایی او در تعقیب توپ هایی که دیگر بازیکنان برای رسیدن به آن ها زحمت نمی کشند و تماشای بازی وی هیجان انگیز است. او می‌تواند به بزرگترین تنیسورها ضربه بزند که تا اکنون با بردهای خود در امسال این کار را کرده است، و حتی در نیمه‌های شب از رقابت کردن لذت می‌برد. او در دو سال اول بازی خود به عنوان یک حرفه ای تمام عیار، همگان را خیره کرده است.

 

بهار امسال اولین عناوین او را در سطح مسترز، درست زیر گرند اسلم ها، در باغ های میامی، فلوریدا، و مادرید به ارمغان آورد، جایی که او نادال و نواک جوکوویچ را در مسابقات متوالی شکست داد. 

آلکاراز، نه چندان دور از جوانی، در حین اهدای جام، پس از اینکه او و رود چند لحظه در تشریفات بیست و یکمین سالگرد حملات 11 سپتامبر بودند در خصوص پیروزی امروز گفت:

"این چیزی است که از کودکی رویای آن را داشتم."

 

پیروزی آلکاراز نقطه عطف مسابقاتی بود که به دلایل زیادی برای سال‌ها یادآوری خواهد شد: وداع با سرنا ویلیامز، که به طور چشمگیری به عنوان بهترین بازیکن زن دوران معاصر شناخته می شود، انجام شد. ظهور فرانسیس تیافو، پسر 24 ساله آمریکایی از مهاجران سیرالئون، که نادال را ناک اوت کرد و آلکاراز را در نیمه نهایی در پنج ست فرسایشی به حداکثر بازی رساند. و روز شنبه، ایگا سویاتک از لهستان ادعای خود را به عنوان ملکه جدید بازی اعلام کرد و سومین عنوان گرند اسلم خود را در کمتر از دو سال به دست آورد.

 

قسمت دوم: شکست نواک و نادال در مسابقات آزاد مادرید 2022 و قهرمانی - 18 اردیبهشت 1401 

کارلوس آلکاراز بعدازظهر شنبه 17 اردیبهشت 1401 در مسابقات اوپن موتوآ مادرید  ATP Tour مقابل اسطوره‌های تنیس پیروز شد و این بازیکن 19 ساله اسپانیایی موفق شد با نتیجه 6-7 (5)، 7-5، 7-6 (5) نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان را شکست دهد.

 

این تنیسور جوان اسپانیایی به پیروزی خود مقابل رافائل نادال در مرحله یک چهارم نهایی روز جمعه در ورزشگاه مانولو سانتانا دست یافته بود!! و موفق شده بود به سبکی تماشایی، پس از ناامیدی با از دست دادن ست اول برای تکمیل بزرگترین پیروزی دوران حرفه ای خود در مقابل شماره 1 جهان جوکوویچ قرار بگیرد.

آلکاراز پس از پیروزی 3 ساعته و 35 دقیقه ای خود گفت: «نمی دانم تفاوت [بین ما] چه بود. خیلی نزدیک بود. او این شانس را داشت که سرویس من را در پایان ست دوم بریک کند. در ست اول نیز در تای بریک بسیار نزدیک بود. راستش من نمی دانم چه چیزی باعث تفاوت شد.»

 

فصل فوق‌العاده آلکاراز در سال 2022 باعث شد که این اسپانیایی اولین عنوان قهرمانی Masters 1000 را در میامی به دست آورد و برای اولین بار در رتبه‌بندی Pepperstone ATP قرار بگیرد. شکست دادن پشت سر هم نادال و جوکوویچ در مادرید، زنجیره بردهای او را در برابر 10 حریف برتر به 6 افزایش می دهد، که نشان می دهد این بازیکن 19 ساله از سطحی برخوردار است که می تواند به طور مداوم بهترین های تور را داشته باشد.

 

آلکاراز در نهایت با شکست زورف (قهرمان المپیک توکیو 2020) جام را در مادرید بالای سر برد و دومین بازیکن جوانی باشد که دو عنوان مستر 1000 را کسب کرده است.

 

زورف در تلاش بود تا دومین قهرمانی متوالی خود در مادرید و در مجموع سومین قهرمانی خود را کسب کند. اما او بعد از بازی فقط از آلکاراز تمجید کرد.

 

زورف پس از بازی گفت: "در حال حاضر شما بهترین بازیکن جهان هستید." با وجود اینکه شما هنوز پنج ساله هستید، هنوز همه ما را شکست می دهید، دیدن تنیس بسیار عالی است که ما یک فوق ستاره جدید داریم که می خواهد گرند اسلم های زیادی را برنده شود، که قرار است شماره 1 شود و بارها برنده این تورنمنت خواهم شد.»

 

آلکاراز اوایل امسال اولین تورنمنت Masters 1000 خود را در میامی برد. او در ریودوژانیرو و بارسلونا هم قهرمان شده بود. اولین عنوان حرفه ای او سال گذشته در اوماگ به دست آمد.

 

رتبه آلکاراز در رده بندی تنیسورهای جهان ...

 

قسمت اول: قهرمانی در مسابقات آزاد بارسلونا - 5 اردیبهشت 1401 

کارلوس آلکاراز به راحتی پابلو کارنو هموطن خود را برای قهرمانی در مسابقات آزاد بارسلونا شکست داد و سومین عنوان و جام قهرمانی در سال 2022 را دست گرفت.


با توجه به بارش باران و تاخیر در بازی نیمه نهایی، الکاراز با پیروزی مقابل الکس دی میناور با نتایج  6-3 6-2  قابل توجه بود.


این پیروزی به این معنی است که آلکاراز - هنوز 18 ساله - برای اولین بار به رده بندی 10 تنیسور برتر رده بندی ATP صعود کرده است، کاری که رافا نادال پس از کسب اولین تاج بارسلونا در 17 سال پیش، انجام داده بود. تشابهات به طور فزاینده ای آشکار می شوند!!

الکاراز در ادامه صحبت های خود گفت: «نمی توانستم مسابقات را بهتر از این به پایان برسانم.
من بعد از نیمه نهایی خسته بودم. زمان ریکاوری کمتری داشتم، اما آن را به عنوان یک چالش در نظر گرفتم تا در فینال قوی تر ظاهر شوم.
"برای بهبود شرایط بدنم کمی دوچرخه سواری کردم، خوردم و کمی چرت زدم تا آماده باشم.

"در نیمه نهایی همیشه فکر می کردم که امکان بازگشت وجود دارد. به لطف پشتکارم توانستم پیشرفت کنم و سطح خود را پیدا کنم.

ژن رقابت و برنده شدنی که من دارم از خانواده ام می آید. آنها همیشه روی آن اصرار داشته اند و من فکر می کنم که شما همیشه باید به دنبال آن باشید.
"من هیچ محدودیتی ندارم، نمی خواهم هیچ محدودیتی تعیین کنم. می خواهم همیشه در بهترین سطحی که دارم بازی کنم و فکر می کنم اگر به همین منوال ادامه دهم، گزینه های زیادی برای ادامه صعود دارم."


"من می خواهم به لذت بردن در زمین ادامه دهم، هنوز نمی خواهم متوقف شوم.
"من همیشه یک پسر معمولی بوده ام. شهرت من را نمی ترساند، من به همان منوال همیشه ادامه خواهم داد، من کسی را که هستم تغییر نمی دهم. خوشحالم که در 18 سالگی، در بین 10 نفر برتر هستم و انجام آن در همان تاریخی که رافا (منظور نادال است) انجام داد نیز قابل توجه است."


آلکاراز در فینال مقابل کارنو، هم وطن اسپانیایی خود، هیچ مشکلی نداشت، و تنها به یک ساعت زمان نیاز داشت تا عنوان قهرمانی را قطعی کند.
 

WWW.SPORTNER.IR

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این خبر
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید