پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
زه راکت تنیس مناسب
0 - 0
7 اردیبهشت 01     1145 بازدید
زه راکت تنیس مناسب

در این مقاله با توجه به سوالات مکرر مشتریان به بررسی انواع زه راکت تنیس و نیز تفاوت های انها می پردازیم. بطور کلی 3 دسته اصلی برای تقسیم بندی زه های راکت تنیس برند HEAD وجود دارد که به شرح ذیل است:

www.sportner.ir

 

1. تک رشته ای MONOFILAMENT 

این زه ساختار تک رشته ای ساده ای دارند، زیرا به صورت یک رشته منفرد اکسترود می شوند و در هنگام زه کشی جهت رسیدن به قطر یا اندازه مورد نظر، کشیده می شوند.

آنها به دلیل مواد پلی استر خاص و افزودنی هایی که در فرآیندهای پیچیده تولید ترکیب شده اند و ویژگی های خاص را داشته و محصولات بسیار مهندسی شده ای هستند.

کشش این سیم ها کنترل و چرخش عالی را ارائه می دهد و با توجه به ترکیب ساختار و مواد بکار رفته در آنها، عملکرد طولانی مدت را برای بازیکنان سطح بالا تضمین می کند. این نوع به منظور افزایش گزش روی توپ برای بالا بردن قابلیت چرخش SPIN، و نیز برای حداکثر مقاومت در برابر سایش و بهبود حرکت سیم مهندسی شده است.

این نوع زه عموما مناسب برای بازیکنان سطح نیمه حرفه ای و حرفه ای است. تقسیم بندی آن مطابق ذیل است:

  1. برای بازیکنان تور (حرفه ای و سطح مسابقه): HAWK
  2. برای بازیکنان میان رده (حرفه ای و سطح تمرین): LYNX
  3. برای بازیکنان میان رده (نیمه حرفه ای و سطح تمرین): SONIC

در ایران بیش از 90% زه های برند هد HEAD از این نوع هستند.

 

2. ترکیبی HYBRID

هیبریدها توسط ترکیبی از سیم های مختلف در شبکه زه کشی راکت است. این نوع زه در شبکه بین خطوط اصلی و متقاطع راکت در جنس، قطرو شکل تفاوت ایجاد می کند.

در این ترکیب ، سیمهای اصلی در درجه اول چرخش ، کنترل و احساس کلی و دوام بستر تار را تعیین می کنند و رشته های متقاطع مسئول سطح راحتی ، قدرت و زاویه خروجی هستند که بر مسیر حرکت توپ تأثیر می گذارد.

راه اندازی رشته ترکیبی یا همان هیبریدی به بازیکنان اجازه می دهد تا مزایای هر رشته را بر اساس قرارگیری آن در شبکه اصلی و متقاطع ترکیب کنند.

این نوع زه عموما مناسب برای بازیکنان سطح تمام حرفه ای است. مانند زه INTELLITOUR

 

3. چند رشته ای MULTIFILAMENT

این نوع زه، چند رشته پیچیده به هم هستند. آنها یک ساختار پیچ خورده با صدها یا حتی هزاران میکرو رشته مصنوعی هستند.

این ریز رشته ها می توانند ابعاد ، شکل یا مواد مختلفی داشته باشند. HEAD از رشته های گرد سنتی و همچنین روبان های مهندسی شده استفاده می کند. میکرو رشته ها درون یک ماتریس مصنوعی جمع می شوند تا احساس ضربه ملایم تر یا لمس زنده تر ایجاد شود. سپس رشته ها با یک لایه نازک از مواد ترموپلاستیک پوشانده می شوند ، با افزودنیهای خاصی که مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهند و پس از هربار شستشوی زه مجددا کیفیت قبل را تضمین می کنند. سیم های چند رشته ای بسیار دوستدار راحتی و قدرت هستند و عملکرد بالایی را ارائه می دهند. از جمله زه های این دسته REFLEX, VELOCITY, FXP می توان اشاره کرد

 

جمع بندی جهت انتخاب زه مناسب با توجه به توضیحات فوق و نیز استقبال تنیسورهای ایرانی براساس زه های تک رشته ای MONOFILAMENT خواهد بود که در این طبقه بندی: زه HAWK ضربه و قدرت بالا را فراهم می کند  و برای تنیسورهای تمام حرفه ای مناسب تر است. زه LYNX در حالیکه قدرت و تاچ خوبی فراهم می کند اما کنترل بیشتری نیز دارد و زه SONIC تعادل بین کنترل و قدرت و در عین حال راحتی بیشتری را فراهم می کند.

www.sportner.ir

 

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید