پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
راکت های ارزان یا گران بخریم؟
0 - 0
1 تیر 00     1313 بازدید
راکت های ارزان یا گران بخریم؟

در این مقاله تفاوت راکت های ارزان و گران (نیمه حرفه ای/حرفه ای) بررسی خواهد شد و این سوال مطرح می شود که آیا خرید راکت ارزان، ارزش سرمایه گذاری بیشتر را دارد؟

 

هنگام خرید، در نگاه اول دو راکت تقریباً یکسان هستند. ساخته شده توسط همان مارک ، همان رنگ ، رشته ها ، اندازه و غیره اما کمی عمیق تر شوید و متوجه خواهید شد که یکی با فروشی بیش از 5 میلیون تومان و دیگری حدود 2 میلیون!! در این مقاله سعی شده در برخی موارد دو راکت  Head Radical 27 و Head Radical MP در کنار یکدیگر آزمایش شده و مقایسه شوند. لازم به ذکر است که Radical27 دیگر موجود نیست و در سال 2021 تولید نشده است

بازیکنان تنیس به طور مکرر از ما می پرسند که راکت خوب چیست؟ آیا باید ارزان بخرم یا راکت گران تری بخرم؟ ما فکر می کنیم این یک سوال زمانی درست است که شما فقط فکر می کنید این راکت را برای زدن توپ به کار می بریم. اما با توجه به انتخاب زیاد و سبک های مختلف بازی ، پاسخ صحیح دشوار است.

بسیاری از بازیکنان آماتور تمایل دارند در زیر پله ها و مغازه های خاک گرفته راکتی را که برای مدت 20 سال در آنجا بود ، زیر و رو کنند و بخرند. دیدن بازیکنانی با راکت تنیس قبل از تاریخ ، حتی راکت های چوبی ، هرگز باعث تعجب ما نمی شود.

 

راکت صحیح تنیس تفاوتی ایجاد می کند و ارزش سرمایه گذاری در وقت و انرژی را دارد. SPORTNER از کلمه "سرمایه" استفاده می کند و این خرید نیست بلکه این یک سرمایه گذاری در بازی شما است. ما همیشه پیشنهاد می کنیم کمی هزینه صرف یک راکت کنید تا خرید یک مدل ارزان تر شما را قلقلک ندهد. مانند هر چیز دیگری در این دنیا ، ارزان بخرید و احتمالاً دو بار خرید خواهید کرد. معمولا بازیکنان با شروع یک ورزش ارزان می خرند اما هنگامی که اشکالات برطرف می شوند و با توجه به جذابیت بازی تنیس،  اغلب راکت دیگری خریداری می کنند.

 

سختی و قدرت

 

توصیه ما این است که یک راکت یک تکه خریداری کنید. اگر نمی دانید راکت شما یک یا دو تکه است ، پل ، راکت بالای قاب مثلثی (Open throat) را بررسی کنید. در یک راکت دو تکه ارزان تر ، یک درج پلاستیکی پل را مشاهده می کنید که رشته ها را نگه داشته است. راکت یک تکه، قادر است قدرت شما را از نوسان خود به داخل توپ به طور موثرتری نسبت به راکت دو تکه انتقال دهد. راکت های دو تکه برای نوجوانان خوب است اما بزرگسالان در واقع سرعت سر راکت شما را در بازی با راکت دو تکه از دست می دهند. هنگامی که توپ را سخت می کوبید ، راکت در دست شما پیچ می خورد.

 

 

مواد

 

بهترین راکت ها از گرافیت درجه یک یا الیاف کربن یا گرافن 360+ ساخته شده اند. اینها می توانند سفت باشند تا ارتعاشات راکت را جذب کرده و انرژی شما را به توپ تنیس منتقل کنند. راکت های ارزان معمولاً از آلومینیوم یا آلیاژ ساخته می شوند. آلیاژ سبک است اما مطمئناً به خوبی مواد با درجه بالاتر در راکت های سطح بالا عمل نمی کند. حتی در محدوده متوسط ​​قیمت می توانید قاب های کامپوزیتی گرافیت را بخرید که دارای ویژگی های یک قاب انتهایی بالا هستند. اگرچه می توان راکت های آلیاژی را محدود کرد اما معمولاً به اندازه راکت های پایه کربن به معنای واقعی نیستند و پس از پاره شدن زه ممکن است به مدت طولانی دوام نداشته باشند. بنابراین اگر شما ضربات محکمی دارید، بهترین کار برای سرمایه گذاری در یک قاب گران تر است. در محدوده راکت های هد  MP رادیکال بسیار خوب تر عمل کرده است و به نظر می رسید که هم می تواند به توپ ضربه بیشتری بخورد و هم قدرت شوت های بزرگ را خیلی بهتر جذب کند.

 

زه ها String

 

آن دسته از تنیسورهای حرفه ای که هنگام بازی بسیار خاص هستند، معمولاً رشته های کارخانه را قطع می کنند و رشته و تنش انتخاب شده خود را انتخاب می کنند. اما ما بازیکنان زیادی را می شناسم که با زه کشی معمولی و کارخانه ای بازی می کنند و مشکلی ندارند. ما قبلاً راکت های جدیدی را با رشته های تکان دهنده ای امتحان کرده ایم که زیر هر ضربه جواب داده و کششی از نوع ترامپولین دارند. موضوع با اهمیت در زه "مدت زمانی است که از تولید آن گذشته است"، و راکت چه مدت در یک انبار یا فروشگاه نشسته است؟ رشته ها به محض کشش شروع به از دست دادن فشار می کنند. این احتمال وجود دارد که شما با یک راکت رشته 20 پوندی بازی کنید. اگر متوجه شدید که ضربه هایتان مثل قبل نیست یا تحت فشار کمی بیش از حد حرکت می کنید ، زمان آن است که یک زه کشی جدید انجام شود. در راکت ارزان تر ، رشته ها یک بافت مصنوعی استاندارد هستند. راکت گرانتر دارای یک رشته پلی استر است که بیشتر مناسب بازیکنان با عملکرد بالا است زیرا از دوام و چرخش بیشتری برخوردار است.

 

به طور معمول هرچه راکت گران تر باشد ، کار زه کشی نیز بهتر است. راکت های ارزان احتمالاً رشته های عالی نخواهند داشت اما اگر رشته هایتان احساس خوبی دارد و می توانید با آنها بازی کنید قطعاً آنها را قطع نکنید. به یاد داشته باشید زه ها تنها چیزی هستند که با توپ تماس می گیرند ، ارزش سرمایه گذاری در آنها را دارد. چرا بازیکنان حرفه ای هر روز راکت های با رشته های متفاوت دارند؟ زیرا تفاوت زیادی را ایجاد می کند. اکنون ما ، انسانهای ساده ، توانایی این را نداریم که راکت هایمان را هر روز زه کشی کنیم ، اما به یاد داشته باشید که راکت خود را حداقل به دفعات بازی در هفته ، به لحاظ زه کشی کنترل کنید. به عنوان مثال 4 بار در هفته بازی کنید ، سپس حداقل 4 بار در سال راکت خود را زه کشی کنید.  آگاهی از خدمات زه کشی SPORTNER

 

 

وزن

 

بازیکنان آماتور تمایل دارند به سمت راکت های سبک تر گرایش پیدا کنند. ما تصور می کنیم که موضوع یک حرکت سبک است و با آن آسان تر می شود چرخید و با آن نیرو تولید کرد. چرخش مطمئناً با راکت سبک راحت تر است اما در همه جا صدق نمی کند. راکت های ارزان نیز در حدود 250 گرم قرار می گیرند. در حالی که راکت ها می توانند چیزی بین 250 گرم تا 350 گرم وزن داشته باشند ، چیزی به عنوان وزن خوب و بد راکت وجود ندارد. شما می توانید راکت هایی را خریداری کنید که در 250 گرم بسیار سبک و قابل تحمل هستند و البته راکت سنگین لزوماً به معنای راکت خوب نیست. یک راکت خوب برای آن شخص مناسب خواهد بود. بازیکنان ماهرتر تمایل دارند با راکت های سنگین تر و کوچکتر بازی کنند. این بازیکنان تکنیک خود را به کمال رسانده اند و قادر به استفاده از وزنه سنگین تر و ضربات سر (Head size) کوچکتر برای پخش شوت های دقیق تر هستند. با این حال همان راکت را به بازیکن آماتور بدهید ، آنها بازی را بسیار دشوار خواهند دید. یک بازیکن ابتدا باید یک راکت سبک تر در حدود 250-275 گرم را هدف قرار دهد که قابلیت جابجایی داشته باشد و امکان افزایش تکنیک را فراهم کند. وزن واقعاً یک انتخاب شخصی استو احتیاج به مشاوره دارد. SPORTNER آمادگی دارد در خصوص وزن راکت به شما مشاوره تلفنی و رایگان بدهد.

 

اندازه سر HEAD SIZE

 

همانطور که وزن اهمیت دارد در سر نیز اهمیت وجود دارد. ما همیشه توصیه می کنیم با سر بزرگی بازی کنید که می توانید بدون به خطر انداختن قدرت از آن دور شوید. اولین راکت مناسب برای یکی از مشتریان Head Liquidmetal Radical Oversize بود. این مساحت 107 اینچ مربع بود و به عنوان یک بازیکن متوسط ​​، خود را با وجود اندازه بزرگ سر راکت ، دارای یک نقطه فوق العاده و قدرت فراوان حس می کرد. اندازه بزرگتر سر، ضربه زدن به توپ را آسان می کند اما نتیجه آن این است که ممکن است، سرعت راکت کوچکتر را نداشته باشد.

 

یک راکت کوچکتر با سر 90-97 بهترین حالت برای بازیکنان تکنیکی است. موضوعی که در این راکت ها است، هنگام برخورد به توپ به دقت زیادی نیاز دارد. محبوب ترین اندازه ها در حال حاضر حدود 100 متر مربع اینچ هستند ، این راکت ها اندازه کافی دارند تا بتوانند یک نقطه شیرین (sweet spot) به اندازه کافی بزرگ را فراهم کنند بدون اینکه برای انجام بازی در شرایط رقابت نزدیک بسیار ناخوشایند باشند. مانند وزن ، انتخاب خوبی یا بدی هد سایز راکت برای شما مهم است. این یک تصمیم شخصی است که اساساً بر اساس نوع بازی شما بنا شده است. جهت مشاوره انتخاب هد سایز با فروشگاه تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

 

بنابراین به طور خلاصه راکت های ارزان تر لزوماً بد نیستند و به بازیکنان آماتور در بازی کمک می کنند. با عملکرد مناسب و ارزش اقتصادی سری های چلنج هد HEAD CHALLENG راکت های خوبی هستند خصوصاً اگر می خواهید یک راکت مدرن در زمین داشته باشید. سبک و آسان چرخش آن است. رادیکال MP قطعاً ارزش پول اضافی را دارد , در کل راکت خیلی بهتر و توصیه SPORTNER  است. توضیح آن از طریق وبلاگ بسیار دشوار است اما همه چیز در مورد آن نسبت  سری های چلنج هد HEAD CHALLENG برتر است. ممکن است بخواهید در ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید تا اطمینان حاصل کنید که در آینده دو بار نخرید. انتخاب راکت مناسب برای شما متفاوت از دیگری است و می توانید به راهنمای ما در اینجا نگاهی بیندازید و یا با ما تماس بگیرید.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید