پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
آیا برای تنیس به کفش تنیس نیاز دارید؟
0 - 0
7 اردیبهشت 01     1819 بازدید
آیا برای تنیس به کفش تنیس نیاز دارید؟

اگر در ورزش تنیس تازه وارد هستید یا به خرید تجهیزات فکر می کنید، احتمالاً کفش های تنیس آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد. شما معمولاً در ابتدا نگران پیدا کردن راکت تنیس مناسب هستید.

 

اما ما به عنوان سایت تخصصی تنیس، پاهای تنیسورهایی دیده شده که مرتباً تاول می زنند، پس کفش خود را جدی تر بگیرید.

 

بنابراین، آیا برای تنیس به کفش خاصی نیاز دارید؟ بله ، داشتن کفش مخصوص تنیس برای تنیس بسیار توصیه می شود. هر بازیکن معمولی ، حتی آنهایی که فقط یک بار در هفته بازی می کنند ، یک جفت کفش مخصوص تنیس لازم دارند.

 

کفش های مخصوص تنیس یا کفش های "زمین تنیس" (‘tennis court’) با ویژگی هایی طراحی شده اند که هم آنها را ایمن تر کرده و هم در رفت و آمد شما در زمین مفیدتر است.

 

اینها را با کفشهای ورزشی معمولی که مردم از آن به عنوان کفش تنیس یاد می کنند ، مقایسه و قاطی نکنید. کفش های تنیس که می توانید در هر فروشگاه یا کفش فروشی معمولی خریداری کنید قطعاً برای بازی تنیس ساخته نشده است.

تفاوت های مهمی بین این موارد وجود دارد و باید قبل از بیرون رفتن و خرید بدانید ، مخصوصاً اگر به تازگی مشغول بازی تنیس شده اید. در ادامه مطالب آمده است که چرا باید کفش مخصوص تنیس تهیه کنید.

 

بازی با کفش های مخصوص تنیس راحت تر است

هر کفش مناسب با هدف انجام یک کار خاص طراحی شده است. کفش های کتانی روزانه شما برای رسیدن شما به مکانی خاص عالی است. با این حال، سیستم پشتیبانی  یعنی قوس ، روکش ، عایق و غیره محدودیت هایی دارد.

 

کفش های تنیس به طور خاص برای انجام فعالیت های بدنی بازی ساخته شده اند.

 

این پشتیبانی باعث راحتی بیشتر شما برای حرکت رفت و برگشت می شود. برخی از کفش ها دارای ویژگی های خاص "تنفسی" هستند که باعث می شود پای شما در هنگام بازی عرق نکند و بیش از حد گرم نشود.

 

بنابراین آیا می گوییم کفش تنیس همیشه راحت تر است؟ جواب منفی. فقط برای بازی تنیس راحت تر است. مطمئناً نمی خواهید از آنها برای ماراتن استفاده کنید.

 

 

کفش های زمین تنیس و گام های مخصوص تنیس

زمین های تنیس برخلاف زمینی است که در اکثر مواقع با آن روبرو می شوید و دارای سطح خاصی هستند. کفش های خوب تنیس طوری طراحی شده اند که حداکثر میزان کشش را در زمین به شما می دهند.

 

البته ، بسته به نوع زمین بازی، ممکن است به کفش های مختلف نیاز باشد. چمن ، خاک رس و زمین های سخت به ضربه های پای های شما کمی متفاوت پاسخ می دهند.

 

اما آیا می دانید چه کفشی برای هیچ کدام از زمین های ذکر شده مناسب نیست؟ کفش دویدن (Running). بر خلاف استنباط اولیه هر ورزشکار اماتوری که پای در زمین تنیس می گذارد و تصور می کند می تواند با کفش رانینگ تنیس بازی کند.

 

همانطور که کفش های رانینگ برای تعامل با پیاده رو ساخته می شوند، کفش های تنیس نیز با سطح زمین بازی تعامل دارند.

 

کشش یک کفش تنیس خوب به بازیکن این امکان را می دهد که با سرعت متوقف شده و مجددا استارت بزند تا بتواند تا حد ممکن جواب حریف خود را بدهد. از آنجایی که کف کفش در عملکرد تنیس بسیار مهم است، معمولاً دوام بیشتری نسبت به گزینه کفش رانینگ دارد.

 

کفش های تنیس سفت و حالت ساپورتی هستند

یکی از اهداف اصلی یک کفش دویدن این است که تا حد امکان سبک وزن باشد - نکته ای که دونده را سریعتر می کند ، اما دوام نیز اهمیت دارد.

 

در نتیجه ، کفش کمی سفت تر به نظر می رسد و در طول زمان تحمل بیشتری از خود نشان می دهد. نکته خوب این است که این عامل طراحی می تواند عمر کفش را افزایش دهد. همچنین باعث می شود قیمت خرید بیشتر به نظر برسد.

 

تفاوت حرکت در دویدن و تنیس

یک قدم معمولی در تنیس تقریباً برعکس گامی است که در دویدن صبحگاهی خود برمی دارید. تقریباً هر گامی که در دویدن برداشته می شود ، حرکت رو به جلو حساب می شود.

 

البته استثنائاتی نیز وجود دارد ، مانند زمانی که می خواهید خود فرار کنید، اما این بیشتر مواردی است که در فرار اتفاق می افتد یعنی استارت زدن ناگهانی و جهش به سمتی که شاید روبروی شما نباشد. پس طراحی کفش باید این موضوع را مدنظر داشته باشد.

 

اکثر اوقات تنیسور در خط baseline به طرف دیگر حرکت می کند.

 

حمایت جانبی برای تنیسور بسیار بیشتر از دویدن ضروری است. برای تسهیل این حمایت، کفش تنیس پای شما را کمی به زمین نزدیک می کند.

 

این کار معمولاً با از بین بردن بالشتک نزدیک کف پا انجام می شود.

 

هرچه پای شما به زمین واقعی نزدیکتر باشد ، هنگام بازی احساس ثبات بیشتری خواهید کرد. اگرچه این ثبات هزینه کمی دارد. و البته که شما نمی خواهید برای مدت طولانی در کفشی که به درستی برای آن طراحی نشده است بدوید.

 

کفش های زمین تنیس ارزش هزینه بالایی دارند

اگر هنوز درگیر این هستید که بخواهید روی یک جفت کفش تنیس سرمایه گذاری کنید یا نه. با شاید به این نتیجه رسیده باشید که مزایای کفش تنیس، هزینه کمتری برای آن دارد.

 

در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است تصمیم را برای شما کمی ساده تر کند. به عنوان یک سایت تخصصی متخصص، قطعا شما ارزش پول خود را از مزایای حاصل شده در بازی، دریافت می کنید.

 

USTA پیشنهاد می کند که یک کفش تنیس معمولی باید حدود شصت ساعت بازی کند. برای یک تنیسور هفته ای/آخر هفته ، این ممکن است به این معنی باشد که کفش های خود را یک بار در سال تعویض کنید، چند ماه وقت بدهید یا بگیرید.

 

آیا در صورت نیاز می توانند بیشتر دوام بیاورند؟ مطمئنا بله. خرابی های یک جفت کفش که همیشه در اوج عملکرد خود نیستند، زیاد نیست. ساییدگی بیشتر روی کفی کفش تاثیر می گذارد. به مرور زمان متوجه خواهید شد که کفش در زمین کمی لغزنده تر است.

 

البته لزوماً لغزندگی در عقب کفش شما اتفاق نمی افتد. بیشتر اوقات کفش در هنگام توقف کمتر پاسخگو خواهند بود (اگر به پشت می افتید ، این نشانه کاملاً واضحی است که زمان کفش های جدید فرا رسیده است).

 

برای بازی در اوج عملکرد باید سعی کنید کفی کفش را تازه نگه دارید. در غیر این صورت شما هیچ سودی نمی برید. برخی مارک ها نیز در مقابل فرسایش کفی کفش و نیز عملکرد بالای آن ضمانت خوبی می دهند.

 

 

حرف آخر: در اینجا هدف وسیله را توجیه می کند. اگر بازی خود را جدی بگیرید ، سرمایه گذاری روی کفش تنیس ارزشمند خواهد بود. بهترین بخش این است که نیازی به دسترسی به هزینه خیلی زیادی هم نیست.

 

چگونه بفمیم چه جفت کفشی بخریم؟

پیشنهاد ما صرفاً آزمون و خطا است. شما واقعاً نمی دانید که کدام کفش بر سایر کفش ها ترجیح دارد تا زمانی که چند دور تنیس در آنها بازی کرده و مقایسه نکنید. این موضوع می تواند ناامید کننده باشد ، اما پای هر فرد متفاوت است و کفش های زمین تنیس نیز دارای ویژگی های مختلفی هستند.

 

شما می توانید قوسی پهن در برابر باریک تر ، محکم تر ، سبک تر ... داشته باشید و غیره. هر تنیسوری قطعاً آموخته است که کدام کفش ها تاول بیشتری می دهند و کدام کفش ها سریعتر فرسوده می شوند.

www.sportner.ir


پرسش های مرتبط

س. آیا می توانید کفش های تنیس را در زمین بیرون بپوشید؟

 

ج - در حالی که کفش های تنیس ممکن است شبیه کفش های پیاده روی باشند ، پوشیدن آنها در زمین ایده خوبی نیست. به یاد داشته باشید که بیشترین ارزش یک کفش تنیس در زیره آن است. هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید ، سریعتر فرسوده می شوند. برای استفاده بیشتر از کفش های تنیس ، باید سعی کنید آنها را فقط در زمین بپوشید.

 

س. چگونه می توانم کفشی مناسب برای نوع زمینی که در آن بازی می کنم انتخاب کنم؟

 

ج) درست است که هر سطح بازی منحصر به فرد است. در حالی که این بدان معنا نیست که یک بازیکن معمولی برای هر مناسبت به یک کمد پر از کفش احتیاج دارد ، اما به این معنی است که می توانید در مورد خرید خود استراتژیک باشید. زمین های سخت و گلی از کمی بالشتک بیشتر سود می برند ، در حالی که زمین های چمن نیاز به گرفتن کمی بیشتر از زیره دارند.

 

س. آیا مبتدیان به کفش مخصوص زمین تنیس نیاز دارند؟

 

ج: اگر مطمئن نیستید که در دراز مدت تنیس بازی می کنید یا نه ، ممکن است خرید کفش های خاص را کنار بگذارید. با این حال ، واقعیت این است که کفش های تنیس بهتر از هر گزینه دیگری در زمین های بازی عمل می کند.


جمع بندی نهایی

بازیکنانی که بازی تنیس را جدی می گیرند می خواهند کفش مناسب تهیه کنند. کفش های تنیس طوری طراحی شده اند که در زمین امن و راحت باشند. آنها به شما در عملکرد بهتر کمک می کنند و در تعامل با سطوح مختلف بازی که با آنها برخورد می کنید ، بهتر عمل می کنند.

 

اگر رابطه شما با تنیس کمی عادی تر است ، ممکن است بتوانید با سرمایه گذاری نکردن بر روی یک جفت کفش مخصوص کنار بیایید. با این حال، جای این موضوع وجود ندارد که بازیکنانی که می خواهند رقابتی باشند و ایمن بازی کنند تجهیزات مناسب را خواهند داشت.

کفش تنیس مردانه هد SPRINT PRO 3.0 CLAY

www.sportner.ir

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید