پشتیبانی / خرید تلفنی :‌ 02144556109
راهنمای جامع خرید راکت تنیس برای کودکان
0 - 0
7 اردیبهشت 01     2909 بازدید
راهنمای جامع خرید راکت تنیس برای کودکان

تنیس یک ورزش مادام العمر است. کودکان خود را زود به تنیس گرایش دهید تا آنها بتوانند لذت بازی را در عمر طولانی تجربه کنند.

www.sportner.ir

 

به عنوان والدین ، ممکن است از خود بپرسید که بهترین راکت تنیس برای کودک یا کودک نوپا شما چیست و چگونه اندازه مناسب را انتخاب کنید. در این راهنما ، ما می خواهیم یک روش ساده و جامع برای اطمینان از انتخاب اندازه مناسب برای موفقیت کودک شما در اختیار شما قرار می دهیم.

 

سن مناسب کودکان برای شروع تنیس چیست؟

ما به والدین توصیه می کنیم بچه های خود را در کلاس هاس گروهی تنیس از حدود 4 یا 5 سالگی یا به محض ابراز علاقه، با تنیس درگیر کنند. البته مهم است که آنها تجهیزات مناسب را دارند و باید بیشتر بر روی تفریح آنها تأکید کرد نه مسابقات.

 

البته ، اگر فرزند شما بیش از 5 سال است ، ناامید نشوید. برای درگیر کردن بچه ها با تنیس هرگز دیر نیست. راجر فدرر تا هشت سالگی شروع به بازی نکرد و همه چیز برای او خوب رقم خورد.

 

همچنین لازم است با باشگاه یا مربی محلی خود بررسی کنید که چه سنی را برای آموزش می پذیرند، زیرا برخی از مربیان به همه سنین بازیکن آموزش نمی دهند یا تجهیزات مناسب برای این کار را ندارند.

 

تکامل تنیس کودکان و نوجوانان

در سال های اخیر ، تلاش شده است تا تنیس به یک ورزش دوستانه برای کودکان تبدیل شود که رشد را پرورش می دهد و عوامل سرگرم کننده را به حداکثر می رساند.

در گذشته ، کودکان در زمین های هم اندازه بزرگسالان ، با توپ های تنیس با اندازه یکسان آموزش داده می شدند ، و به طور کلی ، توجه کمتری به اطمینان از راکت تنیس با اندازه مناسب می شد.

خوشبختانه ، با تحقیق و تلاش سازمان هایی مانند USTA ، ورزش تنیس به طور قابل توجهی برای کودکان تکامل یافته است.

 

در سال 2010 ، USTA  حدود 10 راکت تنیس را معرفی و برای اطمینان از موفقیت کودکان در یادگیری تنیس تلاش کرد. پیش فرض کلی این است که بچه ها راکت ، زمین و توپ های مناسب برای مطابقت با محدوده سنی آنها فراهم شود تا به رشد آنها کمک کنند و همچنین لذت بردن از آنها را افزایش دهند تا احتمال پایبندی آنها را حفظ کنند.

 

در جدول زیر چهار پیشنهاد کلی به همراه توصیه هایی برای راکت تنیس در اندازه مناسب آورده شده است.

 

 

سن 

سایز

4-6 ساله

53.3 cm یا کمتر

6-8 ساله

58.4 cm یا کمتر

7-10 ساله

58.4 cm تا 63.5 cm

11-12 ساله

63.5 cm تا 66.0 cm

 

 

 

این توصیه ها ما را کمی آگاه می کند، اما کاملاً مشخص نیستند ، بنابراین با راهنمایی دقیق تر اجازه دهید کمی عمیق تر شویم:

www.sportner.ir

 

نمودار اندازه گیری راکت برای کودکان

در حالی که انتخاب راکت تنیس در اندازه مناسب برای کودکان از پیچیدگی بزرگسالان کمتر است ، اما هنوز علم دقیقی نیست.

هر کودکی منحصر به فرد است و با سرعت متفاوتی رشد می کند ، بنابراین مهم است که هر کودک راکت مناسب داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که آنها بدون آسیب بازی می کنند.

با این اوصاف ، چند دستورالعمل ساده وجود دارد که می توانیم برای تعیین اینکه کدام راکت تنیس مناسب خواهد بود ، استفاده کنید.

 

نمودار زیر طول تقریبی راکت را که برای کودکان در سن و قد مشخص مناسب است ، بیان می کند ، که یک نقطه شروع عالی است و باید موارد را برای شما محدود کند.

 

Age

قد

راکت مناسب

4 or younger

102 cm or less

48.3 cm

4-5 years

102-113 cm

53.3 cm

6-8 years

114-126 cm

58.4 cm

9-10 years

127-140 cm

63.5 cm

10 or older

140+ cm

66.0 cm

مقیاس ها به سانتی متر هستند

 

همانطور که در جدول نشان داده شده است ، مهمترین اندازه گیری ها برای انتخاب راکت تنیس خردسال ، طول راکت و قد فرزند شما است.

طول راکت تنیس یکی از اصلی ترین تنظیماتی است که تولیدکنندگان برای اطمینان از کودک پسند بودن انجام می دهند ، در حالی که قد فرزند شما در تعیین طول طول راکت کمک می کند.

برای بیشتر والدین ، راهنمای بالا برای انتخاب راکت اندازه مناسب کافی است. با این حال ، بسیاری از والدین متوجه می شوند که فرزندانشان کاملاً در جدول بالا قرار ندارند ، بنابراین ما یک روش سریع داریم که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که از تناسب کامل برخوردار هستید.

 

تست طول راکت برای کودک شما

روشی که برای آزمایش طول راکت برای بچه ها استفاده می شود ، این است که ابتدا کودک خود را ایستاده نگه دارید. در مرحله بعدی ، راکت تنیس را در کنار وی قرار دهید و سر راکت روی زمین قرار بگیرد و انتهای قنداق دسته راکت به سمت آسمان باشد.

اکنون ، از کودک خود بخواهید کف دست خود را مانند عصا روی کلاهک راکت تنیس (پایین دستگیره) قرار دهد.

اگر بازوی کودک شما به راحتی کشیده شده و روی کلاهک راکت تنیس قرار گرفته است ، راکت با طول مناسب پیدا کرده اید. با این حال ، اگر کودک شما مجبور است بازوی خود را خم کند تا راحت دست خود را روی کلاهک قرار دهد یا دستش به کلاهک لب نمی رسد ، پس احتمالاً باید به سراغ اندازه ای کوچک تر یا بزرگتر بروید.

 

البته ، اگر می خواهید خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید ، احتمالاً راکت های تنیس را در دست نخواهید گرفت. در این صورت ، می توانید به راحتی از کف تا دست فرزندتان اندازه بگیرید تا تناسب مناسب را پیدا کنید. اگر انجام این کار عملی است ، ممکن است بخواهید راکت های دو سایز سفارش دهید و سپس یکی را که مناسب نبود ، برگردانید.

 

توجه به این نکته ضروری است که همیشه اندازه راکت مناسب برای هر کودکی نیست. اگر متوجه شدید فرزند شما بین دو اندازه است و مطمئن نیستید که باید در چه جهتی حرکت کند ، ما اندازه کمتری را به شما پیشنهاد می کنیم. کار با آنها راحت تر خواهد بود.

 

ممکن است خرید یک راکت خردسال بزرگتر که کودک شما می تواند برای صرفه جویی در هزینه رشد کند ، وسوسه انگیز باشد. ما به این دو دلیل توصیه نمی کنیم و به شما توصیه می کنیم کودک خود را با راکت مناسب اندازه مطابقت دهید. اول ، آنها با راکت که برای سن و قد آنها طراحی شده بیشتر سرگرم می شوند. دوم ، انتقال به راکت خیلی زود می تواند کودکان را در معرض آسیب قرار دهد ، که ارزش پس انداز اندک را ندارد.

 

نکته مفید

به عنوان والدین ، ​​گوش دادن و تماشای علائم از فرزند خود در حالی که کودک تنیس بازی می کند ، می تواند مفید باشد. اگر ازبیرون زمین بازی می بینید که از روی ناراحتی مچ دست یا بازوی خود را تکان می دهند ، یا از مچ دست یا بازو شکایت دارند ، شاید ارزش داشته باشد که نگاهی دوباره به اندازه راکت آنها بیندازید.

 

گریپ سایز برای کودکان

گریپ سایز به دور دسته راکت می گویند. برای بچه ها ، انتخاب گریپ مناسب آسان است زیرا تولیدکنندگان تقریباً برای همه راکت های تنیس خردسال گریپ 4 اینچی تولید می کنند. آن را با گریپ بزرگسالان در جایی که انتخاب گسترده تری دارد مقایسه کنید.

 

در بعضی موارد ، گریپ راکت برای کودک شما بسیار بزرگ یا خیلی کوچک است. در این صورت ، برخی از تنظیمات را می توان برای سفارشی کردن انجام داد. کوچکتر شدن گریپ کمی بیشتر چالش برانگیز است ، بنابراین بهترین توصیه این است که با مربی خود صحبت کنید یا راکت خود را به فروشگاه تنیس محلی خود ببرید. آنها برای ایجاد تغییرات ضمن حفظ احساس راحتی تغییرات مناسب را انجام می دهند.

اگر فکر می کنید اندازه گرفتن خیلی کوچک است (یعنی گریپ بزرگ است)، ساده ترین راه برای ایجاد یک اورگریپ است ، که باعث می شود اندازه گرفتن تقریباً 16/1 اینچ افزایش یابد. بعید به نظر می رسد که شما نیاز به اورگریپ بیش از حد داشته باشید ، اما فروشگاه SPORTNER می تواند در صورت لزوم به شما کمک کند تا گریپ کودک خود را تقویت کنید.

 

زه کشی  strins  تنیس برای کودکان و نوجوانان

به طور کلی ، راکت های تنیس بچه ها توسط سازنده از قبل آماده می شوند و آنها این کار را به یک دلیل خوب انجام می دهند. زه ها به سادگی یک عامل اساسی در مراحل اولیه یادگیری نیستند.

تفاوت عملکردی که زه ها ارائه می دهند بسیار ظریف است و چیزی است که فقط وقتی کودک شما مهارت کافی برای تشخیص این تفاوت ها را پیدا کند ، بازی خواهد کرد.

توصیه کلی ما به والدین این است که تا زمانی که فرزندشان از راکت تنیس 27 اینچی در اندازه کامل استفاده نکرده است، نگران رشته ها نباشید. تا این مرحله توان آنها به قدری هست که با زه راکت فعلی کنار بیایند.

 

وزن راکت بچه گانه

مشابه رشته ها ، مواد پیشرفته راکت عامل مهمی در انتخاب راکت تنیس برای کودکان نیست. به جز وزن ، بچه ها نمی توانند تفاوت در مقایسه مواد را با ماده دیگر تشخیص دهند.

به طور معمول ، راکت های تنیس خردسال از آلومینیوم ارزان قیمت و سبک و گاهی اوقات ترکیبی از گرافیت ساخته می شوند. برای والدین ، این خبر خوبی است زیرا این مواد ارزان قیمت است که راکت تنیس بچه ها را به طور قابل توجهی از راکت تنیس در سطح تور (Tour Series) یا حرفه ای ارزان تر می کند.

مهمترین عامل در رابطه با مواد و راکت تنیس بچه ها دوام است و همه راکت های بچه ها در برابر این آزمون ایستاده اند.

 

راکت پسرانه یا دخترانه

به عنوان والدین ، ممکن است کنجکاو باشید که در صورت تفاوت ، راکت های تنیس در پسران و دختران چه تفاوتی دارد.

خوشبختانه ، هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. همه راکت های تنیس کودکان تک جنسیتی هستند و در مورد راکت های تنیس بزرگسالان نیز همین امر وجود دارد.

با این اوصاف ، سبک ها و رنگ هایی وجود دارد که سازندگان به سمت دختران و پسران استفاده می کنند. با این حال ، هیچ یک از راکت ها به طور واضح برای پسران و دختران طراحی نشده اند ، بنابراین کاملاً قابل تعویض هستند.

 

بهترین راکت تنیس کودکان و نوجوانان

در مورد خرید راکت تنیس کودکان ، بهترین راکت از معیارهای زیر برخوردار است:

 

اندازه مناسب

با دوام

سبک وزن

زه کشی شده

مقرون به صرفه

 

این ویژگی ها در کنار یک فاکتور مهم دیگر قرار می گیرد که کودک شما از بازی با آن راکت هیجان زده شود!!

 

نظرات کودکان برای خرید راکت تنیس

حالا نوبت قسمت باحال است! هنگامی که چند راکت تنیس با اندازه های مناسب را برای کودک خود مهیا کردید ، وقت آن است که یکی از آنها را دوست داشته باشید.

برای کودکان ، ما متوجه می شویم که به طور معمول به چند عامل ساده برمی گردد:

 

رنگ: ما متوجه می شویم که کودکان نوپا و کودکان کوچکتر بر اساس رنگ راکت تنیس انتخاب می کنند و موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد.

بازیکن مورد علاقه: هنگامی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ است و می تواند بازیکنان را تشخیص دهد ، ما می خواهیم ببینیم که آنها مارک راکت مورد استفاده خود را می خواهند. در برخی موارد ، مارک ها حتی از راکت های بازیکنان برتر اسپانسر خود ، مانند نوا جوکوویچ، راجر فدرر ، ماریا شاراپووا ، یا رافائل نادال ، نسخه کودکانه دارند.

 

خرید راکت بچه گانه از اسپورتنر

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید